شیعه آباد

وبلاگی با موضوع جنگ نرم و ترویج دین اسلام که در چنیدن بخش عکس کلیپ کتابخانه موبایل نرم افزار مهدویت صهیونیست و دیگر موضوعات مذهبی اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده است

شیعه آباد

باسلام
به شیعه آباد خوش آمدید.
به لطف پروردگار ما توانستیم فعالیت خود را در اول رمضان سال 1392 آغاز کنیم و قصد داریم تا با ایجاد این سایت کاری فرهنگی در زمینه های مختلف انجام داده باشیم امیدوارم فعالیت ما مورد رضایت پروردگار و آقا امام زمان عج قرار بگیرد.
این سایت کاملا شخصی بوده و متعلق و یا وابسته به هیچ ارگانی نمی باشد و به دلیل ایجاد فرهنگ اسلامی ایجاد شده است.
باتشکر

آخرین نظرات
  • ۱۷ آذر ۹۶، ۱۸:۴۳ - پایگاه مذهبی شهید حججی
    تشکر

شکلات‌های حرام شرکت انگلیسی در عربستان

دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۵ ق.ظ

اداره نظارت بر مواد غذایی عربستان اعلام کرده است، در صورتی که وجود دی‌ان‌ای خوک در محصولات شرکت انگلیسی احراز شود، "گام‌های جدی" در این زمینه برداشته خواهد شد.

به گزارش شیعه آباد به نقل از ابنا ـ پس از آنکه اخیرا در شکلات‌های یک شرکت انگلیسی در مالزی دی‌ان‌ای خوک پیدا شد، مقامات عربستان نیز اعلام کردند که کار بررسی تولیدات این شرکت را در کشورشان آغاز کرده‌اند. این شکلات‌ها از نوع بادامی و فندقی بوده‌اند.

روزنامه "عرب نیوز" روز یکشنبه به نقل از اداره نظارت بر مواد غذایی عربستان سعودی گزارش داد که شکلات‌های جنجالی مارک "Cadbury" که هم اینک در بازارهای این کشور موجود هستند، از مالزی خریداری نشده‌اند و مبدأ آنان مصر و انگلیس بوده است.

مقامات سعودی با این حال دستور نمونه‌برداری از شکلات‌های موجود در بازار را صادر کرده‌اند.

اداره نظارت بر مواد غذایی اعلام کرده است، در صورتی که وجود دی‌ان‌ای خوک در محصولات این شرکت احراز شود، "گام‌های جدی" در این زمینه برداشته خواهد شد.

مسئولان این اداره همزمان شماره سریال ساخت شکلات‌های "مشکوک" را اعلام کرده‌اند و از مشتریان خواسته‌اند به محض دیدن محصولاتی با شماره‌های مذکور موضوع را به این اداره اطلاع دهند.

جنجال بر سر شکلات‌های "Cadbury" از آنجایی آغاز شد که هفته گذشته وزارت بهداشت مالزی دستور جمع‌آوری دو نوع از شکلات‌های این شرکت را به دلیل پیدا شدن دی‌ان‌ای خوک در آنها، صادر کرد. شکلات‌های مورد نظر، یک نوع شکلات شیری با فندق و نوع دیگری با بادام بوداده بودند. شکلات‌های این شرکت در چارچوب نظارت بر مواد غذایی در مالزی و اطمینان خاطر از حلال بودن آنها، به طور تصادفی مورد آزمایش قرار گرفته بودند.

اعلام این خبر موجی از نگرانی و تردید را در میان مسلمانان مالزی به همراه آورد. گروه‌های مختلف در این کشور فراخوانی را صادر کردند که در آن از مردم خواسته شده بود تا تمامی محصولات شرکت تولید مواد غذایی "کرفت" را تحریم کنند.

شرکت یادشده در سال ۲۰۱۰ حق مالکیت شرکت بریتانیایی "Cadbury" را با پرداخت ۱۹ میلیارد دلار از آن خود کرد.

یکی از گروه‌های خرده‌فروشان مسلمان در مالزی اعلام کرد که از ۸۰۰ فروشگاه خود خواسته تا فروش تمامی محصولات مارک کرفت و "Cadbury" را متوقف کند. در همین حال شیخ عبدالکریم خداید، رئیس بخش تحقیقات انجمن مصرف‌کنندگان مسلمان مالزی در یک کنفرانس خبری خواستار عذرخواهی این شرکت‌ها شده و گفت که آنها بایستی خود به صورت داوطلبانه محصولات خود را از سطح فروشگاه‌ها جمع‌آوری کنند.

شعبه "Cadbury" در مالزی در این میان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت همکاری تنگاتنگی با نهادهای اسلامی داشته تا از تولید محصولات خود مطابق با ضوابط و استانداردهای اسلامی اطمینان خاطر پیدا کند. در این بیانیه ذکر شده که در حال حاضر سازمان‌های مربوطه در حال انجام آزمایش‌های بیشتری روی محصولات این شرکت هستند و نتایج آنها به زودی اعلام خواهد شد.

مقامات اندونزی نیز اعلام کرده‌اند که کار بررسی شکلات‌های "Cadbury"، موجود در بازارهای این کشور آغاز شده است. این امر در حالی است که دو محصول جنجالی این شرکت در میان محصولاتی که "Cadbury" در اندونزی به فروش می‌رساند، نیستند.

اندونزی بزرگترین جمعیت مسلمان دنیا را در خود جای داده و تا کنون ده محصول شرکت "Cadbury" موفق به کسب مجوز حلال از شورای علمای اندونزی شده‌اند.

منبع:مصاف

  • ۹۳/۰۳/۱۲
  • رهبری:وحدت مهم‌ترین مسئله امروز دنیای اسلام است

شکلات‌های حرام شرکت انگلیسی در عربستان

شیعه آباد

شیعه

نظرات  (۱)

  • محمد ساری
  • بسیار خوب

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی